İpekyolu Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü 01.04.2014 tarihinde Belediyemizin kurulması ile birlikte faaliyet yürütmeye başlamıştır. Belediye Meclisimizin almış olduğu 03.11.2016 tarihli karar ile Zabıta Müdürlüğü bünyesinde şeflik olarak faaliyetlerini sürdürmüş ve Belediye Meclisimizin 07.01.2020 tarihli kararı ile Müdürlük olarak şekillendirilerek faaliyet göstermeye devam etmektedir.
Müdürlüğümüz, mevzuatlar ve yönetmeliklerin verdiği görev ve sorumluluklar çerçevesinde belediye sınırlarımız ve mücavir alanlarımız içerisindeki işyeri açma ve çalışma ruhsatı taleplerini karşılarken ruhsatsız işyerlerinin ruhsatlandırılması, ruhsatlandırma iş ve işlemlerinde ilgili müdürlük ve kurumlarla koordineli faaliyet yürütülmesi, ruhsat faaliyetine ve toplum yararına aykırı davranan işyerlerinin denetimlerini gerçekleştirerek işletmeler ile ilgili gerekli yasal işlemlerin yapılması, bunun yanı sıra genel toplum sağlığını etkileyen, hijyen kurallarına uymayan işletmelerin rutin denetimlerinin sağlanması ve bu kurallara uymayan işletmeler ile ilgili gerekli yaptırım ve uyarıların gerçekleştirilmesi hususları kapsamında gerekli iş ve işlemlerini tesis etmektedir.
T.C.
İPEKYOLU BELEDİYE BAŞKANLIĞI
RUHSAT VE DENETİM MÜDÜRÜLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar:
Amaç:
MADDE 1: Bu yönetmelik, Van İli İpekyolu Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü’nün görev, yetki ve sorumluluklarını, çalışma usul ve esaslarını, teşkilat yapısını, hukuki statüsünü belirlemek ve hizmetlerin daha etkin ve verimli yürütülmesini sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.
Kapsam:
MADDE 2: Bu yönetmelik, İpekyolu Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü’ nün hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Hukuki Dayanak:
MADDE 3: Bu yönetmelik, 03/07/2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’ nun 15/b-c-l, 18, 48 ve 49’ uncu maddesi ile 22/02/2007 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdari Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine istinaden hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4: Bu yönetmelikte geçen;
a. Belediye: İpekyolu Belediyesi’ ni,
b. Başkan: İpekyolu Belediye Başkanı’ nı,
c. Başkan Yardımcısı: İpekyolu Belediye Başkanı tarafından İpekyolu Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü’nün denetim, takip ve kontrolünü yerine getirmek üzere yetkilendirilen Belediye Başkan Yardımcısını,
ç. Müdürlük: Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü’ nü,
d. Müdür: Ruhsat ve Denetim Müdürü veya Müdür Vekili’ ni,
e. Şef: Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü bünyesinde oluşturulan şefliklerde görevlendirilen şef kadrolu personeli
f. Birim: Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü bünyesinde oluşturulan şeflik veya çalışma gruplarını,
g. Personel: Müdür ve Şef tanımının dışındaki birim çalışanlarını,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Organizasyon ve Personel Yapısı
Kuruluş:
MADDE 5: İpekyolu Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü bu yönetmeliğin hukuki dayanağında belirtilen mevzuatlara istinaden İpekyolu Belediye Meclisi’ nin 07/01/2020 tarih ve 24 sayılı kararı ile kurulmuştur.
Organizasyon Yapısı:
MADDE 6:
a. İpekyolu Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü; üst yönetici olarak Belediye Başkanı’ na veya Belediye Başkanı’ nın görevlendirdiği ve yetki verdiği Belediye Başkan Yardımcısı’na bağlı olarak çalışmalarını sürdürür.
b. Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü;
- Ruhsatlandırma ve Kayıt Şefliği
- Ruhsat Denetim Şefliği
- Gıda ve Hijyen Denetim Şefliği
- Evrak Kayıt ve İdari İşler Şefliği
olmak üzere 4 Şeflik olarak teşkil edilmiştir.
c. Müdürlüğün kadrosu oluşturulurken belediyenin sorumluluk alanında bulunan işyerlerinin denetimi ile ruhsatlandırılması işlemlerinde ihtiyaç duyulan nitelik, ünvan ve sayıda personel istihdamının sağlanması gözetilir.
ç. İlçedeki işyerlerinin sayısı her yıl artış gösterdiğinden, kontrol ve denetimlerinin halk sağlığı için daha sık ve doğru yapılabilmesi için ihtiyaca göre norm kadroya uygun olarak birimler kurabilir.
d. Ruhsat ve Denetim Müdürü hizmet gereklerine uygun olarak birimlerin yapısı, çalıştırılacak personelin dağılımı ve yapılacak işlerle ilgili düzenlemeleri ve işlemleri tabi olunan mevzuatlar çerçevesinde yapar.
Personel Yapısı:
MADDE 7: Müdürlükte İpekyolu Belediyesi norm kadro standartlarına uygun nitelik ve sayıda Müdür, Şef, Teknik Personel, Memur, Sözleşmeli Memur ve Şirket Personeli görev yapar.
Personelin Ünvan Ve Nitelikleri:
MADDE 8: Ruhsat ve Denetim Müdürlüğüne atanacak personelin ünvan ve nitelikleri aşağıdaki şekildedir:
a. Ruhsat ve Denetim Müdürü: 657 Sayılı Kanunun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler ve “İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler İle Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda atanan personeldir.
b. Şef: 657 Sayılı Kanunun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler ve “İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler İle Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda atanan personellerdir.
c. Memurlar: 657 Sayılı Kanunun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler doğrultusunda atanan personellerdir.
ç. Teknik Personel: 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’ nun 36. maddesinde tanımlanan Teknik Hizmetler sınıfı kapsamında ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’ nun 49. maddesi kapsamında görevlendirilen personellerdir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Müdürlüğün Görevleri:
MADDE 9: Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtildiği şekildedir:
a. Müdürlüğün faaliyet konularına ilişkin mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereklerini süresi içerisinde yerine getirmek.
b. Müdürlüğün diğer idareler nezdinde takibi gereken iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak.
c. Stratejik plana, yıllık performans programına, yatırım programına ve müdürlük bütçesine uygun olarak çalışmalarını yürütmek.
ç. Belediye sınırları içerisindeki tüm sıhhi işyerleri, umuma açık istirahat ve eğlence yerleri, dinlenme amaçlı işyerleri ile ilgili mevzuatları kapsamında yetki verilmiş olan gayri sıhhi işyerlerine ilgili mevzuatları kapsamında İşyeri Açma Ve Çalışma Ruhsatı vermek, bu işyerlerinin ruhsata uygunluğunu denetlemek, ruhsatlandırmaların gereğinin yerine getirilmesini sağlamak, getirilememesi durumunda ruhsat iptallerini sağlamak, işyeri açma ve çalışma konularına ilişkin yasal mevzuat çerçevesinde her türlü denetimi gerçekleştirmek ve bu konuyla ilgili ruhsatlandırma süreci kapsamındaki iş ve işlemleri yürütmek, ruhsat ve işyeri devir, yenileme iş ve işlemlerini yürütmek. İlgili mevzuatlar gereğince hakkında idari yaptırım uygulanması, kapatma kararı alınması, ruhsat iptali yapılması veya resen kapatılması gereken işyerleri ile ilgili yetkili mercilerce bu konularda gerekli iş ve işlemlerinin yasal süresi içerisinde yapılmasını ve kararların alınmasını sağlamak.
d. Müdürlüğe gelen yazı ve dilekçeleri ilgili mevzuat kapsamında süresi içerisinde cevaplamak.
e. Başkan ya da ilgili Başkan Yardımcısının bilgisi ve onayıyla, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde, istisnalar dışındaki bilgi ve belgeleri başvuru sahibinin bilgisine sunmak.
f. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında; müdürlüğün ihtiyacı olan her türlü mal alımı, hizmet alımı ile yapım işlerinin hak edişlerini düzenlemek, kabullerini yaparak sonuçlandırmak.
g. Belediyenin orta ve uzun vadeli stratejilerini, politikalarını belirlemek ve amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak.
ğ. Müdürlükçe yapılan işlemlerin kayıtlarının tutulmasını sağlamak. Gerektiğinde bunların arşivlenmesini, korunmasını ve muhafazasını sağlamak için ilgili birime gönderimini yapmak.
h. Gerektiğinde belediyenin diğer birimleriyle, resmi kurum ve kuruluşlarla, ilgili meslek odaları vs ile yazışmalar yapmak.
ı. Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili olarak belediyenin resmi web sitesinde, sosyal paylaşım sitelerinde yayınlanmak üzere Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü veya diğer ilgili birime fotoğraf, video, yazı vb veri akışını sağlamak.
Ruhsat ve Denetim Müdürünün Görevleri:
MADDE 10: Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün görevleri aşağıda belirtildiği şekildedir:
a. Müdürlük çalışmalarını yasal mevzuata uygun olarak yürütmek, her türlü yasal mevzuat değişikliklerinde müdürlük çalışmalarını yeniden düzenlemek ve çalışanların yasal mevzuata ve değişikliklere uyum sağlamasını temin etmek.
b. Müdürlük adına yapılacak harcamalarda harcama yetkilisi sıfatıyla gerekli işlemleri yapmak.
c. Müdürlüğün görev ve çalışma yönetmeliği hazırlık çalışmalarını yürütmek.
ç. Müdürlük çalışmalarıyla ilgili gerek duyulduğu takdirde; yönetmelikler ve yönergeler hazırlayarak uygulamaya koyulmasını sağlamak.
d. Müdürlüğün çalışma programlarını hazırlamak ve sürekli güncel halde bulundurmak.
e. Müdürlük arşivinin oluşturulması ve muhafazasını temin etmek.
f. Müdürlüğüne ait taşınırlarla ilgili olarak taşınır kayıt ve kontrol yetkilisinin görevlendirilmesi ve taşınır kayıt işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.
g. Müdürlüğe kayıtlı her türlü taşınır ve taşınmaz malların iyi kullanılmasını ve korunmasını sağlamak.
ğ. İş güvenliğinin ilgili yönetmelik ve prosedürlere uygun olarak sağlanması için her türlü önlemi almak, faaliyetlerin denetlenmesini sağlamak.
h. Belediyenin stratejik planının ve stratejik planda yer alan performans hedef ve göstergelerinin hazırlanmasına katkıda bulunmak.
ı. Müdürlüğün çalışmalarının stratejik plan ve performans programındaki hedeflerine uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlamak.
i. Müdürlüğün yıllık faaliyet raporunun hazırlanmasını sağlamak.
j. Müdürlüğün yıllık bütçe tekliflerini ve varsa yıllık ücret tarifelerini hazırlamak.
k. Müdürlüğün belediyedeki diğer Müdürlüklerle koordinesini sağlamak.
l. Müdürlüğün yazışmalarının yazışma kurallarına uygun, süresi içinde ve doğru bir şekilde yapılmasını sağlamak ve 1.derece imza yetkilisi sıfatıyla paraflamak veya imzalamak.
m. Müdürlüğün iş ve işlemleri ile ilgili araştırma, soruşturma, denetim ve teftişlerde müdürlüğün çalışmaları hakkında bilgi ve belge vermek, teftiş ve denetim raporlarının gereğinin yapılmasını sağlayarak cevaplandırmak.
n. Müdürlüğe gelen evrakı incelemek, ilgilisine havale etmek, süresi içinde gereğinin yapılmasını ve cevaplandırılmasını sağlamak.
o. Müdürlüğü Başkanlık huzurunda temsil etmek. Yapılan çalışmalar hakkında belediye başkanı ve/veya ilgili başkan yardımcısına rapor vermek.
ö. Başkanlık makamından gelen görev ve talimatların yaptırılmasını sağlamak.
p. Diğer kamu kurum ve kuruluşları ile vatandaşlardan gelen müdürlüğün çalışma alanıyla ilgili talepleri ve şikâyetleri değerlendirmek, süresi içinde gereğinin yapılmasını ve cevaplandırılmasını sağlamak.
r. Müdürlük çalışanlarının eğitim ihtiyaçlarını tespit etmek ve ilgili yerlere bildirmek.
s. Müdürlüğe yeni gelen veya görev yeri değişen personelin oryantasyon eğitimini sağlamak.
ş. Disiplin amiri sıfatıyla müdürlük personelinin disiplinle ilgili işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
t. Müdürlük personelinin çalışma performanslarını değerlendirmek.
u. Müdürlükteki personelin izin işlemlerinde yetkisi dahilinde imza yetkisini kullanmak.
ü. Yönetimindeki personele görev vermek, yaptıkları işleri denetlemek, gerektiğinde uyarmak, bilgi ve rapor istemek.
v. Müdürlükte görevli personelin görev dağılımını yapmak. Müdürlüğü sevk ve idare etmek, iş koordinasyonunu ve motivasyonunu sağlamak, gizli işsizliği önlemek ve birim içi çalışma akışını kontrol etmek.
y. Maiyetinde bulunan personellerden gelen teklif, talep ve şikâyetleri değerlendirerek gerekli gördüğü hususlarda düzenlemeler ve işlemler yapmak.
z. Müdürlüğün faaliyet alanına giren konularla ilgili olarak Belediye Meclisi ve Belediye Encümenine teklifte bulunmak.
aa. Müdürlüğün faaliyet alanına giren konularda Belediye Meclisi ve Belediye Encümenince alınan kararları uygulamak ve uygulanmasını sağlamak.
ab. Mer’i mevzuatın öngördüğü hizmete dair diğer görevler ile Başkanlık makamı ve bağlı bulunulan yetkili başkan yardımcısı tarafından verilen hizmete dair görevleri ilgili mevzuatı dahilinde yerine getirmek.
Ruhsat ve Denetim Müdürünün Yetkileri:
MADDE 11: Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün yetkileri aşağıda belirtildiği şekildedir:
a. Müdürlüğü başkanlık makamına, belediyenin diğer müdürlüklerine, müdürlüğün alt birimlerine ve personeline karşı doğrudan temsil etmek,
b. Belediyenin karar organlarına, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına karşı doğrudan; gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karşı ise başkanlık makamının izni ve onayıyla, şahsen ya da evrak üzerindeki imzasıyla temsil etmek,
c. Personeli, araçları, ekipmanı ve müdürlüğün sahip olduğu bilgi, belge ve kaynakları sevk ve idare etmek,
ç. Müdürlüğe ayrılmış bütçe ödeneklerini kullanmak ve harcama talimatı vermek,
d. Gerçekleştirme görevlilerini belirlemek ve görevlendirmek,
e. Müdürlük ile ilgili ihalelerde ihale yetkilisi tarafından onaylanan ihale kararına istinaden sözleşmeyi imzalamak,
f. Alt birimlerindeki personellere yetki devretmek ve gerektiğinde devrettiği yetkiyi geri almak,
g. Başkanlık makamına; yeni alt birimler kurma, alt birimleri ayırma ya da birleştirme, alt birimlerin adlarını ve fonksiyonlarını değiştirme konusunu teklifte bulunmak,
ğ. İdari ve teknik konularda talimatlar vermek, araştırma ve inceleme yapmak ve yaptırmak,
h. Performans ölçümü ve istatistiki çalışma yapmak ve yaptırmak,
ı. Müdürlükçe yürütülen iş ve işlemleri kontrol etmek ve denetlemek, iş ve işlemlerle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi istemek,
i. Müdürlük bünyesinde çalışma grupları oluşturmak, görevlendirmeler yapmak,
j. Taşınır kayıt ve kontrol yetkililerini belirlemek ve görevlendirmek,
k. Görevlerini yerine getirmeyen ve talimatlara uymayan personel hakkında ilgili mevzuatlar kapsamında gerekli disiplin sürecini başlatmak,
l. Müdürlük bünyesinde toplantı düzenlemek ve toplantıyı yönetmek,
m. Bütçe Kanununda belirtilen sınırlarda olmak kaydıyla; gerekli durumlarda üst yönetici onayıyla personele fazla mesai yaptırmak,
n. Gerekli gördüğü konularda Hukuk İşleri Müdürlüğü’nden ve ilgili bakanlık biriminden başkan yardımcısı ve başkan onayıyla görüş sormak,
o. Müdürlükçe icra edilen iş ve işlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için yasal her türlü tedbiri almak.
Ruhsat ve Denetim Müdürünün Sorumlulukları:
MADDE 12: Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün sorumlulukları aşağıda belirtildiği şekildedir:
a. Müdürlüğün ve müdür olarak görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka, ilgili kanun ve mevzuatlarına uygun olarak ve zamanında yürütülmesinde;
1. Belediye başkanına ve bağlı bulunduğu başkan yardımcısına,
2. Başkanın bilgisi dahilinde belediye meclisinin ilgili ihtisas komisyonlarına,
3. Gerektiğinde belediye encümenine,
4. Kolektif çalışma gerektiren konularda; çalışmanın öznesi durumundaki müdürlüklere veya müdürlere ya da kurullara karşı sorumludur.
b. Müdürlüğün ve müdür olarak kendilerinin görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka, ilgili kanun ve mevzuatlarına uygunluğunun denetlenmesi sürecinde, başkanlık makamını bilgilendirmek kaydıyla;
1. Sayıştay’a,
2. İlgili bakanlıkların denetim organlarına,
3. Belediye meclisinin denetim komisyonuna,
4. İç denetim organlarına,
gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmaktan sorumludur.
c. Başkanlık makamını bilgilendirmek kaydıyla; adli ya da idari inceleme ve soruşturma aşamasında, adli ya da idari inceleme ve soruşturmayı yürüten organlara gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmaktan sorumludur.
Müdürlükte Görevli Şeflerin Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
MADDE 13: Müdürlük bünyesinde görev yapan şefler görev, yetki ve sorumluluk olarak:
a. Müdür tarafından tevdi edilen görevleri müdür adına yürütmek.
b. Müdürlükle ilgili kurum içi ve kurum dışı yazışmaları hazırlamak ve/veya hazırlanmasını sağlamak.
c. Birimi ile ilgili iş ve işlemleri plan ve programa bağlayarak mevzuatına uygun şekilde ve zamanda yapılması ve tamamlanmasını sağlamak.
ç. Müdürün bilgisi dahilinde biriminde görevlendirilen personele bilgi, beceri ve uzmanlık alanlarını göz önünde bulundurarak iş dağıtımı yapmak, görev vermek ve takibini yapmak.
d. Sorumlusu olduğu birimde icra edilen tüm faaliyetlerde müdür ile sürekli koordineli olarak çalışmaları yürütmek.
e. Birim şefi olarak iş güvenliğinin ilgili yönetmelik ve prosedürlere uygun olarak sağlanması için her türlü önlemi almak, faaliyetlerin denetlenmesini ve takibini sağlamak.
f. Faaliyet alanı ile ilgili olarak evrak akışı, yasal mevzuat, sistem ve prosedürlere hakim olmak, ilgili değişiklikleri takip etmek.
g. Müdürlükle ilgili biriminin faaliyet alanında bulunan kurum içi ve kurum dışı yazışmaların hazırlanmasını sağlamak.
ğ. Birimine gelen evrakı incelemek, ilgili personele sevk etmek ve takibini yapmak.
h. Müdürün yetki verdiği durumlarda müdürlüğe gelen talep, şikâyet ve önerileri değerlendirmek.
ı. Biriminin faaliyet alanı ile ilgili üstlerinin verdiği mevzuatına uygun talimatları ve görevleri yerine getirmek, müdürün bilgisi dahilinde yapılan çalışmalar hakkında bilgi vermek.
i. Müdürlüğe bağlı birimler arası koordinasyonu sağlamak, çalışmalarını kontrol etmek ve yönlendirmek.
j. Problemli konularda müdürden ve ilgili kurumlardan bilgi alıp, gerekli irtibatları kurarak çözüme kavuşturmak.
k. Gerektiğinde yetkili makam ile müdürün onayı ve bilgisi dahilinde müdür yerine vekalet etmek.
l. Biriminde görevli personelin etkin ve verimli bir şekilde çalışmalarını sağlayacak planlamayı yapmak, motive etmek, araştırmacı olmalarını sağlamak, çalışmalarına yön vermek.
m. İş ve hizmetlerin; etkin, verimli, ekonomik, en az emek ve malzeme kullanılarak temin edilmesi ve yapılmasını sağlayacak tedbirleri uygulamak ve üst yönetime tekliflerde bulunmak.
n. Kanun, tüzük, yönetmelik ve yetkili organlarca belirlenen düzenlemeleri zamanında ve eksiksiz olarak yapmak, yaptırmak ve güncelliğini takip etmek.
o. Harcama birimlerinin ihtiyaç duyduğu mal, hizmet ve yapılışlarına ilişkin işlemleri, ilgili kanun, yönetmelik ve tebliğlere uygun biçimde yürüterek, temin edilmesini sağlamak.
ö. Birimi ile ilgili her türlü iş ve işlemleri kontrol etmek ve denetlemek, iş ve işlemlerle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi istemek.
p. Birimi ile ilgili toplantı düzenlemek ve toplantıyı yönetmek.
r. İşlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için yasal her türlü tedbiri almak.
s. Şefliğe ait iş ve işlemlerden müdüre ve üst idareye karşı sorumluluğunu yerine getirmek.
ş. Belediye mevzuatı ile diğer mevzuatların kendisine yüklediği görev ve yetkilerin yerinde ve zamanında kullanılmasını sağlamak.
t. Üst amirlerinin emirleri doğrultusunda iş ve işlemlerin mevzuata uygun, gecikmesiz ve eksiksiz olarak yürütülmesini sağlamak.
konularında Müdürlük ve Başkanlık Makamına karşı görevli, yetkili ve sorumludur.
Müdürlükte Görevli Müdür ve Şef Haricindeki Personellerin Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
MADDE 14: Müdürlük bünyesinde görev yapan Müdür ve Şef haricindeki personeller görev, yetki ve sorumluluk olarak:
a. İş güvenliğinin ilgili yönetmelik ve prosedürlere uygun olarak sağlanması için ferdi olarak her türlü önlemi almak.
b. Görevi ile ilgili yasal mevzuatlara, usul ve esaslara, prosedürlere ve işleyişe hakim olmak, yapılan düzenlemeleri güncel olarak takip etmek ve gereken çalışmaları zamanında ve eksiksiz yapmak.
c. Müdürlükteki görevi ile ilgili kendisine tevdi edilen kurum içi ve kurum dışı iş, işlem, evrak ve dosyaların detaylı kontrol ve analizini yaparak ilgili mevzuatı çerçevesinde zamanında gereğini yapmak, sonuçlandırmak ve onaylamak.
ç. Müdürün ve şefin yetki verdiği konularda müdürlüğe gelen talep, şikâyet ve önerileri değerlendirerek gereğini yapmak, gerektiğinde ilgilisine iletilmesini sağlamak.
d. Görevi ile ilgili üstlerinin verdiği yazılı ve sözlü talimatları ve görevleri ilgili mevzuatına uygun olarak yerine getirmek, yapılan çalışmalar ve sonucu hakkında bilgi vermek.
e. Müdürlüğün ve belediyenin diğer personel ve birimleri ile koordineli olmak
f. Kendi görev, yetki ve sorumluluğunu aşan konularda sıralı amirlerinden, ilgili müdürlüklerden ve kurumlardan bilgi alıp ilgilisine yönlendirmek ve çözüme kavuşmasını sağlamak.
g. Kendisine tevdi edilen iş ve hizmetlerin; etkin, verimli, ekonomik, en az emek ve malzeme kullanılarak yapılması ve gerçekleştirilmesini sağlayacak tedbirleri uygulamak ve sıralı amirlerine bu konuda tekliflerde bulunmak.
ğ. Müdürlük bünyesinde icra edeceği her türlü faaliyeti ile ilgili olarak ihtiyaç duyacağı, teknik malzeme, araç, gereç temininin sağlanması hususunu sıralı amirlerine iletmek.
h. Görevli bulunduğu birimde etkin ve verimli bir şekilde çalışma sağlayacak iş ve işlem planlamasını yapmak ve hizmetin aksamaması maksadıyla gerekli tedbirleri almak.
ı. Görevli bulunduğu konumda icra edilecek her türlü iş ve işlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için yasal her türlü tedbiri almak.
i. Temsil edilen birimin ve kendi görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin ilgili tüm hukuk kurallarına uygun olarak yürütülmesini sağlamak.
konularında sıralı tüm amirlerine karşı görevli, yetkili ve sorumludur.
Müdürlüğe Bağlı Şeflik ve Birimlerin Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
A. Ruhsatlandırma ve Kayıt Şefliği Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
MADDE 15: Müdürlüğe bağlı Ruhsatlandırma ve Kayıt Şefliğinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtildiği şekildedir:
a. Müdür tarafından birime tevdi edilen iş, işlem, evrak ve faaliyetleri birim şefinin koordinesinde, müdür adına, mevzuatlarına uygun olarak süresi içerisinde yürütmek ve sonuçlandırmak.
b. Belediye sorumluluk alanı içerisinde faaliyet gösteren sıhhi müesseseler, umuma açık istirahat ve eğlence yerleri ile ilgili mevzuatları kapsamında yetki verilmiş olan gayrisıhhi müesseselerin ruhsatlandırma iş ve işlemlerini mevzuatlarına uygun şekilde ve sürede yapmak,
c. Görevi ile ilgili yasal mevzuatlara, usul ve esaslara, prosedürlere ve işleyişe hakim olarak faaliyetlerini yürütmek, yapılan düzenlemeleri güncel olarak takip etmek ve gereken çalışmaları zamanında ve eksiksiz yapmak.
ç. İş sağlığı ve güvenliğinin ilgili mevzuat ve prosedürlere uygun olarak sağlanması için her türlü önlemi almak, faaliyetlerin denetlenmesini ve takibini sağlamak.
d. Görevi ile ilgili Müdürlüğe gelen evrak, talep, şikâyet ve önerileri değerlendirmek ve ilgili mevzuatları kapsamında gerekli iş ve işlemleri yasal süresi dahilinde yaparak sonuçlandırmak.
e. Ruhsat ve belge talep müracaatında bulunmak üzere Müdürlüğe gelen tüm işyeri temsilcilerinin ilgili mevzuatlarına göre müracaatlarını almak, kayıtlarını tutmak ve yapacağı iş ve işlemler ile ilgili olarak bilgilendirmek.
f. Ruhsatlandırması ve belgelendirmesi yapılacak olan her işyerlerinin talepleri doğrultusunda İmar Kanunu, Belediye Kanunu, İşyeri Açma ve Çalışma Yönetmeliği gibi talep konusu ile ilgili tüm mevzuatlarına uygun şekil ve adette müracaat evrak ve belgeleri ilgililerden temin etmek, kontrol etmek ve dosyalar halinde muhafazasını sağlamak.
g. Ruhsatlandırma aşamalarında mevzuatın Belediyeye verdiği yükümlülükleri Belediyenin bu işle ilgili Müdürlüğü olarak Belediye adına yerine getirmek ve iş ve işlemlerle ilgili diğer kurumlarla yapılacak gerekli yazışmaları yürütmek.
ğ. Ruhsatlandırma aşamasında tahakkuk etmesi gereken vergi, harç vb Belediye gelirlerinin tahakkukunun yapılmasını sağlamak.
h. Şefliğin yürütmekte olduğu tüm faaliyetlerin kayıtlarını tutmak ve belirli periyotlar halinde güncel olarak (Günlük, haftalık, aylık, yıllık vs.) raporlar ve sunum dosyaları hazırlamak.
ı. Belgelendirme iş ve işlemlerini yürütmek maksadı ile işyeri temsilcisine tanzim ettirilen dosyaları ilgili mevzuatlarına uygun olarak teslim almak, takibini yapmak ve usulüne uygun olarak arşivlenmesini sağlamak.
i. Ruhsat müracaatında bulunan müracaat sahipleri ile ilgili ruhsat dosyasında bulunması gerekli evrak ve belgelerin temini amacıyla ilgili birim veya kurum ile Müdürlük ya da Belediye adına yazışmaları yapmak ve gelen cevabi yazıların takibini yapmak.
j. İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsat Belgesi başvurusunda bulunan işyeri temsilcileri aracılığı ile tüm ruhsatlandırma evrak işlemlerini tamamlamak ve ilgili dosyayı Ruhsat Tespit Komisyonu tarafından incelenmek üzere hazır hale getirmek,
k. İşlemi tamamlanan tüm belgeleri kayıt altına alarak imza karşılığında ilgililerine teslim etmek.
l. Ruhsatlandırma işlemi tamamlanan tüm işyerlerini mevzuatlarına uygun olarak süresi içerisinde ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile birimlere bildirmek, bu konuda yapılması gereken iş ve işlemleri yürütmek.
m. İlgili mevzuat hükümlerine uygun olmak kaydıyla Müdür tarafından verilen hizmete dair diğer görevleri yerine getirmek.
B. Ruhsat Denetim Şefliği Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
MADDE 16: Müdürlüğe bağlı Ruhsat Denetim Şefliğinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtildiği şekildedir:
a. Müdür tarafından birime tevdi edilen iş, işlem, evrak ve faaliyetleri birim şefinin koordinesinde, müdür adına, mevzuatlarına uygun olarak süresi içerisinde yürütmek ve sonuçlandırmak.
b. Belediye sorumluluk alanı içerisinde faaliyet gösteren sıhhi müesseseler, umuma açık istirahat ve eğlence yerleri ile ilgili mevzuatları kapsamında yetki verilmiş olan gayrisıhhi müesseselerin ruhsatlandırma sürecinde ve sonrasında işyeri açma ve çalışma ruhsatı ile ilgili her türlü uygunluk denetim iş ve işlemlerini mevzuatlarına uygun şekilde ve sürede yapmak,
c. Görevi ile ilgili yasal mevzuatlara, usul ve esaslara, prosedürlere ve işleyişe hakim olarak faaliyetlerini yürütmek, yapılan düzenlemeleri güncel olarak takip etmek ve gereken çalışmaları zamanında ve eksiksiz yapmak.
ç. Görevi ile ilgili Müdürlüğe gelen evrak, talep, şikâyet ve önerileri değerlendirmek ve ilgili mevzuatları kapsamında gerekli iş ve işlemleri yasal süresi dahilinde yaparak sonuçlandırmak.
d. İş sağlığı ve güvenliğinin ilgili mevzuat ve prosedürlere uygun olarak sağlanması için her türlü önlemi almak, faaliyetlerin denetlenmesini ve takibini sağlamak.
e. Sorumluluk alanında bulunan işyerlerinin mevzuatlarına uygun olarak işletilebilmesi maksadı ile bulundurması zorunlu olan İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsat Belgesi, Ustalık Belgesi, Hijyen Belgesi, Sağlık Raporu gibi belgeleri olmayan işyerlerinin faaliyetlerine son vermek veya ilgili mevzuatlarına göre yasal yaptırımları uygulayabilmek için gerekli tespitleri ve yazışmaları yapmak, uygulanan yaptırım kararlarının takip ve kontrolünü sağlamak.
f. Mevzuat hükümlerine aykırı hareket eden veya amacı dışında faaliyet gösteren işyerleri ile ilgili kolluk kuvvetlerince yapılan denetimler sonucu tanzim edilerek Müdürlüğe gönderilen evraklar hakkında Müdürlüğün ve Şefliğin yetkisi dahilinde gerekli iş ve işlemleri yürüterek sonuçlandırmak.
g. İcra edilen denetim faaliyetlerinde mevzuat hükümlerine aykırı hareket edildiği veya amacı dışında faaliyet yürütüldüğü tespit edilen işyerleri ile ilgili gerekli yaptırımların uygulanabilmesi maksadıyla gerekli yazışma, iş ve işlemleri yürüterek takibini yapmak ve sonuçlandırılmasını sağlamak.
ğ. Şefliğin yürütmekte olduğu tüm faaliyetlerin kayıtlarını tutmak ve belirli periyotlar halinde güncel olarak (Günlük, haftalık, aylık, yıllık vs.) raporlar ve sunum dosyaları hazırlamak.
h. Sorumluluk alanında bulunan tüm işyerlerini ilgili mevzuat hükümleri açısından denetlemek, denetim sonucunda gerekli tespitleri yaparak raporlamak, yaptırımları uygulamak, ruhsat müracaatlarını sağlamak ve ruhsatlandırma süreci ile ilgili bilgilendirmeler yapmak.
ı. İlgili mevzuat hükümleri gereği yapılan denetimlerin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlayacak planlamayı yapmak, iş ve işlemlerin düzenli olarak yürütülmesi için gerekli tedbirleri almak.
i. Gerekli durumlarda Belediyenin diğer birimleri, ilgili kurumlar veya üstleriyle irtibat kurarak yürütülmekte olan iş ve işlemleri sonuçlandırmak.
j. Müdürlük faaliyet konusu ile ilgili olarak Belediye Meclisi ya da Encümeni tarafından alınarak Müdürlüğe tevdi edilen kararları uygulamak adına gerekli iş ve işlemleri yürütmek, mevzuatına uygun olarak süresi içerisinde sonuçlandırmak.
k. İlgili mevzuat hükümlerine uygun olmak kaydıyla Müdür tarafından verilen hizmete dair diğer görevleri yerine getirmek.
C. Gıda ve Hijyen Denetim Şefliği Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
MADDE 17: Müdürlüğe bağlı Gıda ve Hijyen Denetim Şefliğinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtildiği şekildedir:
a. Müdür tarafından birime tevdi edilen iş, işlem, evrak ve faaliyetleri birim şefinin koordinesinde, müdür adına, mevzuatlarına uygun olarak süresi içerisinde yürütmek ve sonuçlandırmak.
b. Piyasada faaliyet gösterecek gıda ile ilgili işletmelerin, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı almadan faaliyet göstermesinin engellenmesi adına çalışmalar yürütmek, faaliyete geçecek gıda işletmelerinin teknik ve hijyenik şartlarının ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak düzenlenmesi ve iyileştirmelerini sağlamak.
c. Ruhsatlandırılması tamamlanan gıda ile ilgili işyerlerini faaliyetleri süresince farklı periyotlarda denetlemek, ruhsat koşullarının devamlılığını sağlamak ve buna bağlı olarak tüketici sağlığının korunması için; ilçe sınırları içerisinde, zabıta müdürlüğü ve gerekli olduğu durumlarda Van Büyükşehir Belediyesi, il ve ilçe tarım ve orman müdürlüklerinin katılımıyla denetim faaliyetlerini yapmak,
ç. Toplum sağlığını korumaya yönelik olarak her türlü gıdanın ve gıda işletmelerinin takip ve kontrolünü sağlayarak, tüketicilerin sağlıklı gıda tüketmelerine yönelik; gıda üretim yerleri, gıdanın depolandığı ve satışa sunulduğu yerlerin hijyen, sağlık ve ilgili mevzuatlar kapsamında yasaların verdiği yetki çerçevesinde denetim, takip, kontrol ve gereğini yapmak.
d. Tüm tüketicilere yönelik olarak beslenme, güvenli gıda tüketimi ile ilgili olarak okullar, kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, üretici birlikleri, dernekler, muhtarlar, gıda işletmeleri vb. yerlerde eğitici çalışmalar yapmak, bu çalışmalarda kullanılmak üzere konu ile ilgili afiş, broşür vb. kaynak tasarlamak, temin edilmesini ve dağıtımını sağlamak.
e. Gıda ile ilgili konularda faaliyet gösteren işyerlerinin teknik ve hijyenik koşullarının iyileştirilmesi ve buna bağlı olarak gıda güvenliğinin sağlanmasına yönelik işyerlerini teşvik edici projeler geliştirmek, hazırlamak ve uygulamak veya uygulatmasını sağlamak.
f. Görevi ile ilgili yasal mevzuatlara, usul ve esaslara, prosedürlere ve işleyişe hakim olarak faaliyetlerini yürütmek, yapılan düzenlemeleri güncel olarak takip etmek ve gereken çalışmaları zamanında ve eksiksiz yapmak.
g. Görevi ile ilgili Müdürlüğe gelen evrak, talep, şikayet ve önerileri değerlendirmek ve ilgili mevzuatları kapsamında gerekli iş ve işlemleri yasal süresi dahilinde yaparak sonuçlandırmak.
ğ. Problemli konularda müdürlüklerden ve ilgili kurumlardan bilgi alıp, üstleriyle irtibat kurarak çözüme kavuşturmak.
h. İş sağlığı ve güvenliğinin ilgili mevzuat ve prosedürlere uygun olarak sağlanması için her türlü önlemi almak, faaliyetlerin denetlenmesini ve takibini sağlamak.
ı. İlgili mevzuat hükümleri gereği yapılan gıda denetimlerinin etkin ve verimli bir şekilde yapılmasını sağlayacak planlamayı yapmak ve işlerin düzenli olarak yürütülmesi için gerekli tedbirleri almak.
i. Yapılacak olan denetim ve kontrolleri, gıda işletmecisine haber vermeksizin, özel durumlar hariç çalışma saatleri içerisinde ve işletmecinin işlerini aksatmayacak şekilde yapılmasını sağlamak.
j. Şefliğin yürütmekte olduğu tüm faaliyetlerin kayıtlarını tutmak ve belirli periyotlar halinde güncel olarak (Günlük, haftalık, aylık, yıllık vs.) raporlar ve sunum dosyaları hazırlamak.
k. Yapılan denetim ve kontrollerde yetki aşan konularda yetkili kurum ve kuruluşlarla sıralı amirlerin bilgisi dahilinde irtibat kurarak gereğinin yapılmasını sağlamak.
l. İlgili mevzuat hükümlerine uygun olmak kaydıyla Müdür tarafından verilen hizmete dair diğer görevleri yerine getirmek.
Ç. Evrak Kayıt ve İdari İşler Şefliği Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
MADDE 18: Müdürlüğe bağlı Evrak Kayıt ve İdari İşler Şefliğinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtildiği şekildedir:
a. Müdür tarafından birime tevdi edilen iş, işlem, evrak ve faaliyetleri Müdür koordinesinde müdürlük adına mevzuatlarına uygun olarak süresi içerisinde yürütmek.
b. Müdürlüğe gelen giden tüm evrakları ve yazışma iş ve işlemlerini aktif bilgisayar sistemi ve zimmet kayıtları üzerinden takip etmek, ilgili mevzuatına uygun olarak süresi dahilinde gereğini yaparak ya da gereği yapılarak sonuçlandırılmak üzere ilgilisine havalesini ve cevaplanmasını sağlamak.
c. Müdürlüğe gelen giden ve gereği yapılarak sonuçlandırılan tüm evrakların ilgili mevzuat çerçevesinde arşivleme iş ve işlemlerini yapmak.
ç. Müdürlüğün yürütmekte olduğu tüm faaliyetler ile ilgili belirli periyotlar halinde güncel olarak (Günlük, haftalık, aylık, yıllık vs.) raporlar ve sunum dosyaları hazırlamak.
d. Müdürlükte görevli personellere tebliğ edilmesi gereken yazı ve evrakları mevzuatına uygun olarak süresi içerisinde ilgililerine yazılı olarak tebliğ etmek ve özlük dosyalarında muhafazalarını sağlamak.
e. Müdürlükte görevli personellerin Müdürlük ile ilgili özlük işlemlerini mevzuatına uygun olarak süresi dahilinde yürütmek.
f. Müdürlüğün demirbaş iş ve işlemlerini Taşınır Mal Yönetmeliğine uygun olarak takibini yapmak, ihtiyaç duyulan demirbaş ve sarfiyat malzemelerinin temini için gerekli iş ve işlemleri yapmak.
g. Müdürlük tarafından yürütülmekte olan faaliyetler ile ilgili Belediye Ücret Tarifesinde bulunan veya bulunması gereken ücret kalemleri ile ilgili olarak Belediye Meclisine teklifte bulunmak üzere gerekli iş ve işlemleri yapmak.
ğ. Müdürlük faaliyet konusu ile ilgili olarak Belediye Meclisi ya da Encümeni tarafından alınarak Müdürlüğe tevdi edilen kararları uygulamak adına gerekli iş ve işlemleri yürütmek, mevzuatına uygun olarak süresi içerisinde sonuçlandırmak.
h. Görevi ile ilgili yasal mevzuatlara, usul ve esaslara, prosedürlere ve işleyişe hakim olarak faaliyetlerini yürütmek, yapılan düzenlemeleri güncel olarak takip etmek ve gereken çalışmaları zamanında ve eksiksiz yapmak.
ı. Görevi ile ilgili Müdürlüğe gelen evrak, talep, şikâyet ve önerileri değerlendirmek ve ilgili mevzuatları kapsamında gerekli iş ve işlemleri yasal süresi dahilinde yaparak sonuçlandırmak.
i. Problemli konularda müdürlüklerden ve ilgili kurumlardan bilgi alıp, müdür ile irtibat kurarak çözüme kavuşturmak.
j. İş sağlığı ve güvenliğinin ilgili mevzuat ve prosedürlere uygun olarak sağlanması için her türlü önlemi almak, faaliyetlerin denetlenmesini ve takibini sağlamak.
k. İlgili mevzuat hükümlerine uygun olmak kaydıyla Müdür tarafından verilen hizmete dair diğer görevleri yerine getirmek.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Hizmet ve Görevlerin İcrası, İşbirliği ve Koordinasyon
A. Hizmet ve Görevlerin İcrası:
MADDE 19: Ruhsat ve Denetim Müdürlüğündeki hizmetlerin icrası aşağıda belirtildiği şekildedir:
a. Görevin Kabulü: Müdürlüğe gelen evraklar ve müracaatlar aktif bilgisayar sistemi üzerinden kayıtları yapılarak ve zimmet defterine kaydedilerek ilgililerine verilir.
b. Görevin Planlanması: Ruhsat ve Denetim Müdürlüğündeki çalışmalar Başkan ve ilgili Başkan Yardımcısı’ nın bilgisi dahilinde Müdür, Şef ve sorumlu personel tarafından düzenlenen planlama ve program içerisinde yürütülür.
c. Görevin İcrası: Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü bünyesinde görev yapmakta olan tüm personel kendilerine verilen görevleri, konuları ile ilgili en güncel mevzuat bilgilerini kullanarak, yasal süreçleri ile belirli bir plan ve program dahilinde, azami özen, özveri ve süratle yerine getirmek, sonuçlandırmak ve sıralı üstlerine bilgi vermek görevinde ve sorumluluğundadır.
B. İşbirliği ve koordinasyon
MADDE 20:
1. Müdürlük içi işbirliği ve koordinasyon aşağıdaki gibi sağlanır:
a. Müdürlük dahilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
b. Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir.
c. Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevzi eder.
ç. Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
d. Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
2. Müdürlükler arasında işbirliği ve koordinasyon aşağıdaki gibi sağlanır:
a. Müdürlükler arası yazışmalar Müdürlüğün bağlı bulunduğu yetkili Belediye Başkan Yardımcısı ve yetki verilmesi halinde Müdür’ ün imzası ile yürütülür.
3. Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon aşağıdaki gibi sağlanır:
a. Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
b. Müdürlüğe havale edilen her türlü evrak ve dilekçe müdür tarafından ilgili birime teslim edilmek üzere Evrak Kayıt ve İdari İşler Şefliğine havale edilir.
c. Havale edilmiş evrakı veya dilekçeyi alan personel, bu evrak veya dilekçeye mevzuata uygun olarak süresi içerisinde işlem yapar. Eğer evrakta bir eksiklik veya yanlışlık varsa Müdürün bilgisi dahilinde ilgililere bu yanlış düzelttirilir veya eksiklik tamamlattırılır. Tamamlanamayacak veya düzeltilemeyecek bir yanlışlık veya eksiklik söz konusu olduğunda işlem yapılmaz.
ç. Birimler arasında yazışma, dosyalama, arşivleme gibi konularda standartlaşmaya gidilmesi için zaman zaman iş akış şemaları ve ölçümlemeler kontrol edilir.
d. İmza karşılığı alınan veya elektronik ortamda evrak kayıt sistemi üzerinden müdürlüğe aktarılan evrak veya dilekçe, evrak kayıt sistemine kaydı yapıldıktan ve numara verildikten sonra tasnif edilerek havalesi için müdüre sunulur. Müdür tarafından Evrak Kayıt ve İdari İşler Şefliğine havalesi yapılır. İlgilisi tarafından, teslim alınan evraka yasal süresi içinde gereği yapılır.
e. Tüm işlemleri ve imzaları tamamlanan evrak, evrak kayıt sistemi üzerinden numara verildikten sonra ilgili yerlere gönderilmek üzere zimmet defterine kaydı yapılarak veya elektronik ortamda Evrak Kayıt ve İdari İşler Şefliğine teslim edilir teslim edilir.
f. Tüm işlemleri yapılarak ilgilisine gönderilen evrakların müdürlükte kalan sureti konusuna göre dosyasına konur. Arşiv mevzuatına uygun olarak belirli süre birim arşivinde saklandıktan sonra kurum arşivine devredilir.
g. Yazışmalarda, Belediye Başkanı veya müdürlüğün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısının denetim ve gözetiminde, İpekyolu Belediye Başkanlığı İmza Yetkileri Yönergesi ve Yazışma Kuralları ile ilgili yönetmelik hükümlerine göre hareket edilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Müdürlük İçi Denetim, Müdürlük Uygulama Usul ve Esasları
A. Müdürlük İçi Denetim:
MADDE 21:
a. Personel en yakın amirinden başlanarak sıralı amirlerince denetime tabi tutulur.
b. Ruhsat ve Denetim Müdürü; Müdürlüğün tüm personelini uygun gördüğü her zaman denetleme, yönlendirme, Müdürlük içerisinde farklı görevlerde görevlendirme ve tespit ettiği durumlarda ilgili kanunlara uygun olarak yetkisi dahilinde yaptırım uygulama ya da yetkili makamlarca idari ve adli yaptırım uygulanmasını sağlamak üzere bildirimde bulunma yetkisine sahiptir.
MADDE 22: Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü bünyesinde çalışan tüm personelle ilgili disiplin işlemleri 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun hükümlerine ve yürürlükteki ilgili diğer mevzuatlarına uygun olarak yürütülür.
B. Müdürlüğün Uygulama Usul ve Esasları:
MADDE 23: Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü; bu yönetmelikteki ilkeler çerçevesinde olmak kaydıyla, müdürlüğün görev alanına giren iş ve işlemleri aşağıda belirtilen mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirir:
a. 5393 sayılı Belediye Kanunu,
b. 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu,
c. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu,
ç. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu,
d. 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu,
e. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu,
f. 4857 sayılı İş Kanunu,
g. 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu,
ğ. 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu,
h. 6245 sayılı Harcırah Kanunu,
ı. 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun,
i. 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu,
j. 3194 sayılı İmar Kanunu,
k. 2559 sayılı Polis Vazife Ve Salahiyet Kanunu,
l. 3572 sayılı İşyeri Açma Ve Çalışma Ruhsatlarına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair Kanun
m. 5174 sayılı Türk Ticaret Kanunu,
n. 5362 sayılı Esnaf Sanatkarlar Kanunu,
o. 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu,
ö. İşyeri Açma Ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik
p. İç Kontrol ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar hakkında Yönetmelik,
r. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği,
s. Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik,
ş. İlgili bakanlıkların tebliğ ve genelgeleri ve ilgili diğer mevzuatlar.
ALTINCI BÖLÜM
Son Hükümler
Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar:
MADDE 24: Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük:
MADDE 25: Bu yönetmelik, İpekyolu Belediye Meclisi tarafından kabulü ve ilanı ile yürürlüğe girer.
Yürürlükten Kaldırılan Mevzuat:
MADDE 26: Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile İpekyolu Belediye Meclisi tarafından Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği konusunda yönetmeliğin kabul tarihinden önce alınmış olan yönetmelik ve kararlar yürürlükten kalkar.
Yürütme
MADDE 27: Bu yönetmelik hükümlerini İpekyolu Belediye Başkanı yürütür.
Ezgi ARSLAN
Ruhsat ve Denetim Müdür V.
T.C.
İPEKYOLU BELEDİYE BAŞKANLIĞI
UMUMA AÇIK İSTİRAHAT VE EĞLENCE YERLERİNDEN İSTENİLEN EVRAK LİSTESİ
1-) İşyeri açma ve çalıştırma ruhsatı Başvuru Başvuru/Beyan Formu
2-) İşyerine ait tapu
3-) Yapı Ruhsatı
4-) Yapı Kullanma İzini
5-) Adres Numarataj Belgesi (Büyükşehir Belediyesi Numarataj Bölümünden alınacak)
6-) Deprem Raporu (Yapı 2011 yılından önce yapıldı ise )
7-) Vergi Levhası
8-) Kira Sözleşmesi ve mülk sahibi kimlik beyanı
9-) İtfaiye Raporu (Müdürlüğümüzden Bilgi Alınarak)
10-) Müracaat Sahibi ve çalışanlara ait Sağlık Beyan Formu
11-)Kolluk Görüş Yazısı
12-) Mesafe Krokisi
13-) Yönetim Kurulu Karar Defteri Beyanı (Müdürlüğümüzden Bilgi Alınarak)
14-) Müracaat Sahibine ait kimlik belgesi
15-) Ruhsat Yenileme ise eski ruhsat belgesi aslı
16-) İŞLETMECİ ŞAHIS İSE; ( İlk 15 maddeye ilave olarak)
17-) İŞLETMECİ TÜZEL KİŞİ İSE; ( İlk 16 maddeye ilave olarak)
18-) İşyeri devir ise Devir Senedi ve eski ruhsat belgesi aslı
19-) Mesul Müdürlük Sözleşmesi (Tüzel Kişilikte zorunlu, şahıslarda isteğe bağlı)
T.C.
İPEKYOLU BELEDİYE BAŞKANLIĞI
SIHHİ MÜESSESELERDEN İSTENİLEN EVRAK LİSTESİ
1-) İşyeri açma ve çalıştırma ruhsatı Başvuru Başvuru/Beyan Formu
2-) İşyerine ait tapu
3-) Yapı Ruhsatı
4-) Yapı Kullanma İzini
5-) Adres Numarataj Belgesi (Büyükşehir Belediyesi Numarataj Bölümünden alınacak)
6-) Deprem Raporu (Yapı 2011 yılından önce yapıldı ise )
7-) Vergi Levhası
8-) Kira Sözleşmesi ve mülk sahibi kimlik beyanı
9-) İtfaiye raporu (Müdürlüğümüzden Bilgi Alınacak)
10-) Yönetim Kurulu Karar Defteri Beyanı (Müdürlüğümüzden Bilgi Alınacak)
11-) Müracaat sahibine ait kimlik belgesi
12-) Ruhsat Yenileme ise eski ruhsat belgesi aslı
13-) İŞLETMECİ ŞAHIS İSE; ( İlk 12 maddeye ilave olarak)
14-) İŞLETMECİ TÜZEL KİŞİ İSE; ( İlk 13 maddeye ilave olarak)
15-) İşyeri devir edilecekse Devir Senedi ve eski ruhsat belgesi aslı
16-) ÖZEL NİTELİKLİ İŞYERLERİ İÇİN AYRICA İSTENİLEN BELGELER;
T.C.
İPEKYOLU BELEDİYE BAŞKANLIĞI
GAYRISIHHİ MÜESSESELERDEN İSTENİLEN EVRAK LİSTESİ
1-) İşyeri açma ve çalıştırma ruhsatı Başvuru Başvuru/Beyan Formu
2-) İşyerine ait tapu
3-) Yapı Ruhsatı
4-) Yapı Kullanma İzini
5-) Adres Numarataj Belgesi (Büyükşehir Belediyesi Numarataj Bölümünden alınacak)
6-) Deprem Raporu (Yapı 2011 yılından önce yapıldı ise )
7-) Vergi Levhası
8-) Kira Sözleşmesi ve mülk sahibi kimlik beyanı
9-) İtfaiye Raporu (Müdürlüğümüzden Bilgi Alınarak)
10-) Yönetim Kurulu Karar Defteri Beyanı (Müdürlüğümüzden Bilgi Alınarak)
11-) Müracaat sahibine ait kimlik Belgesi
12-) Ruhsat Yenileme ise eski Ruhsat Belgesi aslı
13-) İŞLETMECİ ŞAHIS İSE; ( İlk 12 maddeye ilave olarak)
14-) İŞLETMECİ TÜZEL KİŞİ İSE; ( İlk 13 maddeye ilave olarak)
15-) İşyeri devir edilecekse Devir Senedi ve eski ruhsat belgesi aslı
16-) OTO VE HALI YIKAMA TESİSLERİNDEN (yukarıda istenilen belgelere ek olarak);