Serkan ORUÇ/Fen İşleri Müdürlüğü

Serkan ORUÇ

Fen İşleri Müdürlüğü

Fen İşleri Müdürlüğü

  • Müdürlük Yönetmeliği

                   

    T.C

    VAN İLİ İPEKYOLU BELEDİYESİ

    FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

    GÖREV VE YÖNETMELİĞİ

     

     

                                     BİRİNCİ BÖLÜM

                                                                   Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

     

    MADDE 1 ­­­

    Amaç ve Kapsam

     

    Bu yönetmeliğin amacı, Fen İşleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektedir.Bu Yönetmelik, Fen İşleri Müdürlüğündeki personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.

     

     

     

     

     

    MADDE 2

    Dayanak

    Fen İşleri Müdürlüğüne ait bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır.

     

    MADDE 3

    Tanımlar

    Bu yönetmelikte geçen;

    Belediye: İpekyolu Belediyesini,

    Başkan:   İpekyolu Belediye Başkanını,

    Başkan Yardımcısı: İlgili Belediye Başkan Yardımcısını,

    Birim: Fen İşleri Müdürlüğünü,

    Müdür: Fen İşleri Müdürünü,

    Şef: Fen İşleri Şefini,

    Personel: Fen İşleri Müdürlüğü’nde görevli personeli,

     

    İKİNCİ BÖLÜM

    Kuruluş ve Teşkilat

    MADDE 4

    Kuruluş

     

    Fen İşleri Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanununun 48nci ve 22.02.2007 tarihli, 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke Ve Standartlarına Dair Yönetmelik” Hükümlerine dayanarak İpekyolu Belediye Meclisince 11.07.2014 tarih 113 sayılı kararla kurulmuştur.

     

    MADDE 5 ─

    Teşkilat

     

     (1)Fen İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.

    Fen İşleri Müdürlüğü İdari Teşkilatı Müdür, Şef, Memur, Sözleşmeli Personel, Büro Personeli ve İşçilerden ( Kadrolu,Geçici, Mevsimlik) oluşur. Müdürlüğe ait Teşkilat ve Organlar Şeması aşağıdaki şekildedir.

     

     

     Fen İşleri Müdürü

                                   TEŞKİLAT VE ORGANLAR ŞEMASI

     

     

     

    3-İdari ve Mali İşler Şefliği

    1-Alt Yapı Şefliği

    2-Üst Yapı Şefliği

     

                           
                 
     
               

     

     

     

                                                      

     

    a – Yol Bakım Onarım Bürosu

    c – Makine İkmal Bürosu

    b- Harita Bürosu

    c- Evrak Kayıt Bilgi İşlem Bürosu

     

    a- Satın Alma Bürosu

    b – Aykome Bürosu

     

                                                   
                 
                 
     
     
                   
                   
     

     

     

     

     

     

     

    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

    Görev, Yetki ve Sorumluluk

    MADDE 6 ─     

    Müdürlüğün Görevleri

     

    a) Fen İşleri Müdürünün Görevleri:

    1) İlçenin sosyal ve ekonomik gelişmesini sağlayacak yatırımlar için;

    a) Müdürlüğün stratejik planları hazırlamak/hazırlatmak,

    b) Stratejik planlar doğrultusunda yıllık bütçe hazırlamak/hazırlatmak,

    c) Stratejik planlar ve bütçe doğrultusunda projeler hazırlamak ve/veya hazırlatmak, hazırlanan projelerin ihale ve uygulamasını sağlamak.

    2) Hizmetlerin yerine getirilmesinde öncelik sırası, belediyenin mali durumu ve hizmetin ivediliğini dikkate alarak belirlemek,

    3) Müdürlüğün harcama yetkilisi ve Müdürlükte çalışan personelin birinci disiplin amiri olup memur personelin başarı ve performans değerlendirmesini sağlamak,

    4) Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını belirleyip, programlayarak, çalışmaların bu programlar doğrultusunda yürütülmesini sağlamak,

    5) 5393 sayılı Belediye Kanununun 14. maddesinde belirtilen belediyenin görev ve sorumluluklarından ilçe belediyelerine düşen bayındırlık hizmetlerinin icrasını sağlamak,

    6) Müdürlüğün görevlerini yerine getirecek her türlü malzeme, mal, araç ve personel teminini yasaların mevzuatı çerçevesinde sağlamak,

    7) İlçemizdeki diğer kamu kuruluşlarına (VASKİ, VEDAŞ, TELEKOM, V.B.B, vs.) ait eksiklikleri tespit etmek, bu eksiklikleri ilgili kuruma iletmek, yapımı için takibini sağlamak,

    8) İlçemizde Bayındırlık hizmeti sunan diğer kurumların (VASKİ, VEDAŞ,

    TELEKOM, V.B.B, Vakıflar, vs.) yatırımları ile ilgili koordinasyonu sağlamak,

    9) Müdürlük Bünyesinde görev yapan şefliklerin tüm iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini sağlamak,

    10) Müdürlük emrindeki araç ve iş makinelerini sevk ve idare eder, ihtiyaç halinde araç ve iş makinesi alınması veya kiralanması hususunda gerekli çalışmaların yapılmasını sağlamak,

    11) Yeterli sayı ve nitelikte personel istihdamını, personelin konularıyla ilgili eğitimini ve yetiştirilmelerini sağlayacak çalışmalar yapmak,

    12) İç ve dış denetim sırasında denetçilere bilgi, belge ve kolaylık sağlamak,

    13) Müdürlüğün faaliyetlerinin periyodik olarak raporlanmasını sağlar,

    14) Astların performansını periyodik olarak değerlendirir, birimde moral ve motivasyonu artırıcı çalışmalar yaparak Başkanlık Makamına teklifte bulunmak.

    15) Fen İşleri Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak,

    16) Üst makamlarca verilecek benzeri nitelikteki diğer görevleri yerine getirmek.

     

    MADDE 7 ─

    b) Fen İşleri Müdürünün Yetkileri:

    1) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen

    Programlar gereğince yürütülmesi için karar verme, tedbirler alma ve uygulatma yetkisi.

    2) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunma yetkisi.

    3) Müdürlük ile ilgili yazışmalarda 1.derece imza yetkisi.

    4) Disiplin Amiri olarak personeline, mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını verme yetkisi.

    5) Müdürlüğüne bağlı kadro görevlerinin yerine getirilmesinde süreli ve ani denetlemeler yapma, rastlayacağı aksaklıkları giderme yetkisi.

    6) Müdürlük emrinde görev yapan personele, ilgili yönetmelik çerçevesinde sicil raporu düzenlemek, ödül ve takdirname, yer değiştirme gibi personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı ile Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak yetkisi.

    7) Sorumlu olduğu tüm görevlilerin yıllık, mazaret, hastalık, ve diğer  izin kullanış zamanlarını tespit etme yetkisi.

    8) Geçici süre görevde bulunamayacağı dönemlerde, müdürlüğe tayin şartlarını haiz olan personelden birini müdürlüğe vekâlet etmek üzere belirleme ve makamın onayına sunma yetkisi.

    9) Birimdeki tüm görevlilerin işlevleri itibariyle görev dağılımını yapma yetkisi.

    10) Müdürlüğünün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşme yetkisi.

    11) Fen İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanınca verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapmak ve Yürütmekle sorumludur

     

    MADDE 8 ─

           Müdürlüğe bağlı Şeflikler ve görevleri

           

    (1) Şef, Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı çerçevesinde kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri çerçevesinde, üst amirlerinin emirleri doğrultusunda işlerin mevzuata uygun, gecikmesiz ve eksiksiz olarak yürütülmesinde Müdürlük Makamına karşı tam yetkili ve sorumlu kişidir. Müdürlüğe bağlı şeflikler; Alt Yapı, Üat yapı, İdari ve Mali İşler Şefliği.

     

    MADDE 9 ─

    2) Alt Yapı Şefliği;

     

    1. Yol Bakım Onarım Bürosu
    2. Aykome Bürosu
    3. Makine İkmal Bürosu

     

    Görev ve Sorumluluklar;

     

    a) Yol Bakım Onarım Bürosu

     

    1. Müdürlüğün talimatları doğrultusunda stratejik plan hazırlamak,
    2.  İşlere ait hak ediş ve kesin hak edişleri düzenlemek.

                               3)   Yapım, bakım, onarım ihtiyacı olan cadde, sokak ve meydanları tespit etmek, bu                       

                                      ihtiyaçlara binaen asfalt, yol, bordür, tretuar ve meydan düzenlemeleri ile ilgili                                                 

                                      fiyat tespiti yaklaşık maliyet hazırlamak, ihale işlemleri ve ihale dosyası

                                     hazırlamak. 

                                 4)  Belediye sınırları içerisinde yürürlükteki imar planlarına uygun olarak yeni

                                     yolların yapılmasını ve mevcut yolların onarılmasını sağlamak,

                                 5) Her zaman ve her şartta yolların ulaşıma açık tutulmasını, bunun için ihtiyaç

                                    duyulan malzemelerin zamanında temin edilerek kullanıcılara verilmesini

                                    sağlamak,

                                 6) Belediye sınırları içerisindeki yeni yapılan yolları asfaltlamak, mevcut ve  bozulan                 asfaltların onarılması çalışmalarını yürütmek,

                                 7) Genişletilmesi gereken yolların genişletilmesini ve tesviyelerinin yapılmasını,

                                     mevcut yolların imar planına uygun hale getirilmesini sağlamak,

                                 8) Stok durumu ve malzeme depolarının zamanında kontrol edilmesini sağlamak,

                                 9) İlçedeki molozların toplanması ve döküm yerlerine naklinin yapılmasını

                                     sağlamak,

                               10) İstimlâk edilmesi gereken gayrimenkullerin istimlâki ile ilgili olarak yetkili

                                     Müdürlükle işbirliği içerisinde gerekli çalışmaların neticelendirilmesini

                                     sağlamak,

                               11) Gerekli durumlarda; İlçenin diğer altyapı kurumlarına eksiklikleri tespit etmek,

                                     eksikliklerin giderilmesi için ilgili kurumla yazışma ve görüşme yapmak,

                               12) Büro faaliyetlerini belirli periyotlarla rapor altına almak.

     

    b) Aykome Bürosu

                                  1) Altyapı kurumlarının ilçemizde yapacağı yatırımlarda, aynı sokağın tekrar

                                      tekrar kazılmaması için koordinasyonu sağlamak.

                                  2) Altyapı kurumlarının yatırımlarını kararlarına uygun yapılmasını sağlamak,

                                      denetlemek, eksikliklerin tespitini yapmak, gerekiyorsa bildirip cezai işlem

                                      uygulanmasını sağlamak,

                                  3) Altyapı kurumlarının;

    a) Çalışmaları için izin vermek,

    b) Çalışma bitimine müteakip kontrol ve kabulünü yapmak,

                                  4) Taraflarına tebliğ edilen yazılı ve sözlü müracaatları incelemek,

                                      sonuçlandırmak,

                                  5) Vatandaşlara ait kazıları incelemek, kontrol ve kabulünü yapmak,

                                  6) Kurumlar ve vatandaştan gelen talepler doğrultusunda altyapı çalışmalarına

                                      ait izni vermek.

                                  7) Kazı izinleri ile ilgili tüm kurumlarla koordineyi sağlamak.

                                  8) Altyapı tahrip miktarını hesaplamak.

                                  9) Kazı izni verilen yerlerdeki çalışmaları yerinde takip etmek.

                                10) Kurumlar ve vatandaştan gelen talepler doğrultusunda altyapı çalışmalarına

                                     verilen  izni belgesini imzalatıp , başvuru sahibine gönderilmesi için Müdürlüğün

                                     Evrak Kayıt ve Bilgi İşlem Bürosuna teslim etmek.

                                11) Müdürlüğün Evrak Kayıt ve Bilgi İşlem Bürosu haricinde kurum ve vatandaştan

                                    gelen evrak almamak, kurum ve vatandaşa evrak teslim etmemek,evrak                                          

                                    göndermemek.

                                12) Şefin belirlemiş olduğu yol programına göre diğer kurumlar ile koordinasyonu         

                             sağlamak

                    13) Müdür ve şefin talimatlarını uygulamak

    14) İzinsiz kazı ve yerleri tespit etmek ve gerekli cezai işlemler yapmak

    1. Altyapı tahrip miktarını hesaplamak, müdürün imzasına sunmadan ödeme dekontunu iliştirmek ve dekontları muhafaza etmek
    2. Büronun faaliyetlerini bilgisayar ortamında düzgün olarak tutmak; günlük, haftalık, aylık, yıllık olarak Fen İşleri Müdürüne bilgi vermek

                    17)  Çalışmalarında her türlü güvenlik ve emniyet tedbirlerini almak,

                         18) Müdürlükçe kendilerine bildirilen görevleri ile ilgili çalışmada bulunmak,

                                       19) Kurumların yapmış oldukları kazılar için tahakkuk eden ödeme                                                                      evraklarını zamanında takip edip  ödenmesini sağlamak amacı ile Mali Hizmetler Müdürlüğüne Ebys sistemi üzerinden  tahakkuk ve icmalini gösteren belge hazırlayıp göndermek,  kordinasyonu sağlamak.

       

    c) Makine İkmal Bürosu

     

                                  1) İlçenin yol, bordür, tretuar, asfalt ve bina bakım ve onarımlarının kendi işçimiz,

                                     araç-gereçlerimiz veya kiralanan araç, gereç ve iş gücü ile yapılması amacı ile

                                     teşkil etmek.

                                  2) Müdürlükçe kendilerine bildirilen görevleri ile ilgili çalışmada bulunmak,

                                  3)  Çalışmalarında her türlü güvenlik ve emniyet tedbirlerini almak,

                                  4) Yaptıkları işi ve kullandıkları malzemeyi miktar, ebat, hacim v.s. günlük olarak

                                      ayrıntılı raporla Fen İşleri Müdürüne bildirmek,

                                  5) Kendilerine lazım olan malzemeyi depoda tükenmeden önce talepte

                                      bulunmak,

                                  6) Yapılan imalatların şartnamelere ve amirlerinin talimatlarına uygun yapmak,

                                  7) Kullandıkları malzemelerin ve iş makinelerinin bakımı, korunması ve

                                     emniyetinden sorumlu olmak,

                                  8) Müdürlük emrinde görevli işçi hizmet satın alım personeli ile ve/veya ihale yolu

                                     ile asfalt kaplama ve yama yapmak,

                                  9) Bordür, tretuar yapım, bakım ve onarımını yapmak,

                                 10) Diğer birimlere gerekli araç, gereç ve insan kaynağı desteği sağlamak,

                                 11) Karlanma ve buzlanmaya karşı gerekli önlemleri almak, tuzlama ve kar

                                       küreme çalışmalarını yapmak,

                                 12) Kış aylarında karla-buzla mücadele etmek, tuzlama ile trafik akışını sağlamak,

                                      altyapı kuruluşları ile işbirliği içinde çalışmak,

                                13) Belediye Meclisi kararı üzerine yapacağı anlaşmaya uygun olarak görev ve

                                      sorumluluk alanlarına giren konularda 5393 sayılı Belediye kanunun 75.

                                     maddesinde belirtilen diğer yapım, bakım, onarım işlerini yapmak,

                                14) Garaj amirliği bünyesinde olan araç ve iş makinalarını sevk ve idare eder,

                                      gerekli görevlendirmeleri yapar, ihtiyaç halinde araç ve iş makinası alınması

                                      veya kiralanması hususunda ilgili müdürlüğe talepte bulunur

                                15) Servise ait tüm makine ve Teçhizatın genel bakım onarım ve yenileme işlerinin

                                     bizzat kontrol ve takibini yapar

                               16) Yeni alınması gerekli tüm makine ve teçhizatın piyasa araştırmasını yaparak

                                    ekonomik olarak en uygun malzemeyi tedarik eder,

                               17) Tüm makine ve teçhizatın listesini yer ve özellik gruplarına göre tasnifini yapar

                                     bunları belgeli cetveller haline getirerek gerekli kişilere korumaları ve bakımları

                                     için zimmetle teslimlerini yapar

                               18) Eskiyen ekonomik ömrünü dolduran tüm araç ve iş makina ve teçhizatın

                                     kayıtlardan düşülmesi ile ilgili gerekli prosedürü yerine getirir.

                               19) Makine ikmal ve onarım Şefliği Mühendis Tekniker veya Teknisyen olmalıdır.

                               20) Büro faaliyetlerini belirli periyotlarla rapor altına almak.

     

    MADDE 10 ─

    3) Üst Yapı Şefliği;

     

    Görev ve Sorumluluklar;

     

    1. İpekyolu Belediyesinin mülkiyetinde bulunan gayrimenkul ve arsalarına, belediyenin ve kentin ihtiyaçları doğrultusunda ilgili mevzuat ve standartlar çerçevesinde avam ve uygulama projeleri olmak üzere mimari, statik, mekanik, elektrik ve peyzaj projeleri hazırlamak, hazırlatmak,
    2. Şefliğin yıllık bütçesini hazırlamak,
    3. Yapılan uygulama projelerinin bitirilmesinin ardından yaklaşık maliyet hesaplarını, malzeme seçimi, tefriş çalışmaları, fizibilite çalışmaları yapmak ve ilgili yatırımcı müdürlüğe sunmak,
    4. Birimlerin ihtiyaç duyduğu veya geliştirme çalışmaları içerisinde yapılması öngörülen konularda proje hazırlamak,
    5. İhale işlemleri ile ilgili proje ve etüt hazırlamak, ihale işlem dosyası hazırlamak, işlerin yönetmelik ve şartnamelere uygun yapılmasını kontrol etmek

     

     

    1. İşlere ait hak ediş ve kesin hak edişleri düzenlemek
    2. Proje ve planlama çalışmaları sırasında mekân organizasyonunun etkili değerlendirilmesi için gerekli raporları hazırlamak ve ilgili birimlere sunmak,
    3. Uygulanması düşünülen projelerin anlatımını yapmak ve bu konularda birimler arasındaki koordinasyonu sağlamak
    4. Proje geliştirme süreci kapsamında gerekli görüldüğü takdirde hizmet alımı yapmak. Bu amaçla ihaleler gerçekleştirmek, muayene, kabul ve diğer komisyonları teşekkül ettirip, üst makamın onayına sunmak,
    5. Müdürlük faaliyetleriyle ilgili konuların gerçekleştirilmesi için yetkili Resmi Merci, meslek örgütleri, sivil toplum örgütleri, üniversiteler, dernekler ile protokoller yaparak, ortak programlar, yatırımlar, projeler geliştirmek. Bu konularla ilgili Belediyenin yükümlülüklerinin gerçekleştirilmesini takip etmek ve neticelendirmek,
    6. Proje üretme konusunda yeni teknolojileri öğrenmek, takip etmek, personelin bu amaçla eğitimini sağlamak,
    7. Ulusal ve uluslararası kuruluşlarla, yurtdışı ve yurtiçi üniversitelerle, yurtdışı ve yurtiçi ilgili meslek örgütleriyle, mesleğin gelişimi ve proje teknolojileri ile ilgili diyaloglar kurmak, haberleşme ağı kurmak, teknoloji ve bilgi alış-verişini sağlamak,
    8. Belediye faaliyetlerinin çağdaş ve kaliteli bir şekilde verilmesini temin etmek amacıyla ulusal ve uluslararası araştırmalar yapmak, seminer ve toplantılara katılımı sağlamak veya bu konularda seminer ve toplantılar düzenlemek,
    9. Avrupa Birliği’nce; üye ve aday ülkelere veya üçüncü ülkelere sağlanan fon-hibe destek kredileri ile ilgili araştırmalar ve çalışmalar yapmak, AB kurumları ve diğer uluslararası kuruluşlarca sağlanan fon-hibe destek kredilerine ilişkin projeler oluşturmak, ilgili kurumlara başvuru yapmak ve proje yürütmek, projenin her aşamasında, gerekli görülen kapasite artırma çalışmalarına katılmak veya bu çalışmaları düzenlemek,
    10.  Toplumu bilgilendirmek amacıyla Müdürlüğün faaliyet alanları ile ilgili yazılı ve görsel olarak halkı bilinçlendirecek, özendirecek afiş, kitap, kitapçık, broşür basmak, bastırmak,
    11. Stratejik planlamaya göre bütçe hazırlamak ve en ekonomik şekilde kullanmayı sağlamak,
    12. Başkanlık Makamınca verilecek diğer görevleri yapmak.
    13. Köprü, menfez etütlerini yapmak ve yaptırmak.
    14. Gerekli yerlere istinat duvarı ve merdivenli yol yapılmasını sağlamak,
    15.  İlçedeki okul binalarının inşaatını, bakım ve onarımını yapmak, okulların bahçelerinin düzenlenmesini, asfalt ve bordür yapılmasını, spor sahalarının yapılmasını, tuvaletlerin tamiratlarını, bahçe duvarı ve korkulukların tamiratlarını, iç-dış boyalarının yapılmasını, çatı onarımının yapılmasını, elektrik ve aydınlatma tamiratlarının yapılmasını sağlamak,
    16. Kentte Kreş, Sağlık Ocağı, Huzur Evi, Aile Danışma Merkezleri, Kültür ve Sanat Merkezleri, Belediye Hizmet Binaları, Sokak Çocukları Evleri, Hayvan Hastanesi ve Muhtarlık

     

     

    binalarının ve Başkanlık tarafından karar verilen diğer yapıların yapımı, tadilat ve onarımını yapmak veya yaptırmak,

    1.  Eğitim ve Kültür ile ilgili yurtlar ve tesislerin yapımı ve mevcut tesislerin bakım ve onarımını yapmak veya yaptırmak,
    2. Spor sahalarının projelendirilmesi, uygulanması, düzenlenmesi, bakım ve onarımı (Basket potalarının, voleybol sahalarının yapılması, soyunma odalarının boyanması, demir korkuluklarının yapılması v.b.) sağlamak,
    3. İlçedeki tarihi mezar ve türbelerin etrafını çevirmek ve çevre düzenlemesi yapmak,
    4. Camii,Taziye evi vb.. yapıların bakım ve onarımını yapmak.
    5. Şeflik faaliyetlerini belirli periyotlarla rapor altına almak.

     

     

     

                                  MADDE 11 ─

    4) İdari ve Mali İşler Şefliği ;

     

    a)Satın Alma Bürosu

    b)Harita Bürosu

    c)Evrak Kayıt Bilgi İşlem Bürosu

     

                               Görev ve Sorumluluklar;

    a)Satın Alma Bürosu

     

                      1) Fen İşleri Müdürlüğü'nün yıllık bütçesini hazırlamak,

                        2) İhale ve doğrudan alım işlemlerinde piyasa araştırma ön hazırlık çalışmalarını yürütmek,

                        3) İhale işlemleri ile ilgili proje ve etüt hazırlamak, ihale işlem dosyası hazırlamak,         

                             işlerin yönetmelik ve şartnamelere uygun yapılmasını kontrol etmek,

                        4) 4734 sayılı ihale kanunun ilgili maddesi doğrultusunda doğrudan temin alımlarını         

                            gerçekleştirmek.

                         5) Büro faaliyetlerini belirli periyotlarla rapor altına almak

                         6) Gerçekleştirme görevlisi olarak muhasebe işlemlerini gerçekleştirmek,

                                7) Personelin maaş ve bordrosunu düzenlemek,

                         8) İşçilerin puantajlarını tutmak.

     

                           b) Evrak Kayıt Bilgi İşlem Bürosu

                                                                                                              

                         1) Müdürlüğün haberleşme, yazışma ve evrak akışı ve arşivleme işlerini

                          yürütmek

                         2) Müdürlüğe gelen şikayetleri ilgili birime aktarmak.

                         3) Personel hareketlerini (izin-rapor vb.) kayıt altına almak,

                         4) Müdürlük faaliyetlerini belirli periyotlarla rapor altına almak,

                         5) Personel çalışma programını hazırlamak,

                         6) Yıl içerisinde yürütülecek çalışmaların yatırım plan ve programının

                            hazırlanmasını takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,

                         7) Müdürün verdiği benzer nitelikteki işleri yapmak,

                         8) Şefliğe havale edilen yazılı ve sözlü müracaatları sonuçlandırmak,

                         9) Personelin özlük haklarını takip etmek gerekli yazışmalarda bulunmak,

                       10) Personelin izin ve rapor durumunu kaydetmek, Personel Müdürlüğü’ne

                             bildirmek,

                     

         11) Personelin işe geliş gidişini kontrol etmek,

                       12) Konusu ile ilgili tüm yazışmalarda bulunmak,

                  

                        c) Harita Bürosu

     

                        1)  Genişletilmesi gereken yolların genişletilmesini ve tesviyelerinin yapılmasını, mevcut yolların

                              imar planına uygun hale getirilmesini sağlamak,

                        2) Açılacak olan yolların harita işlemleri ( kot vb.) faaliyetlerin yürütülmesi,

                        3) Vatandaştan gelen yol açma taleplerinin yerinde incelenmesi ve imar planına uygun olarak

                             Açılması

                     4) Büro faaliyetlerini belirli periyotlarla rapor altına almak

     

     

    DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

    Hizmet ve Görevlerin İcrası, İşbirliği ve Koordinasyon

    Hizmetlerin icrası

    MADDE 12

     

    Fen İşleri Müdürlüğündeki hizmetlerin icrası aşağıda gösterilmiştir.

    1. Görevin kabulü: Müdürlüğe gelen evrak bilgisayara işlenip zimmet defterine kaydedilerek ilgililerine verilir.
    2. Görevin planlanması: Fen İşleri Müdürlüğündeki çalışmalar, Müdür ve büro sorumlusu tarafından düzenlenen plan içerisinde yürütülür.
    3.  Görevin İcrası: Fen İşleri Müdürlüğü tüm personeli kendilerine verilen görevleri gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.

     

                               İşbirliği ve koordinasyon

     

    MADDE 13

    Belediye birimleri arasında ve birim içi işbirliği ve koordinasyon:

    1. Fen İşleri Müdürlüğü ile diğer birimler arasında ve birim içi koordinasyon Müdür tarafından sağlanır.
    2. Fen İşleri Müdürlüğüne gelen tüm yazılar kayıt memurunda toplanır, konularına göre dosyalandıktan sonra Müdür’e verilir.
    3.  Fen İşleri Müdürü dosyadaki evrakları havale eder ve şefliklere iletir.
    4. Şefliklerde görevli personel evrakları niteliğine göre inceler ve sonuca ulaştırır.
    1. Diğer kuruluşlarla koordinasyon: Fen İşleri Müdürlüğü, Valilik ve tüm Kamu Kurum ve Kuruluşları ile özel ve tüzel kişilerle yapacağı önemli yazışmalarını, sorumlu personel, Şef ve Müdürün parafı ile Belediye Başkanı ve/veya ilgili Başkan Yardımcısı imzası ile yürütülür.

     

     

     

     

     

     

    BEŞİNCİ BÖLÜM

    Denetim, Sicil ve Disiplin

     

    MADDE 14 ─

    1. Personel en yakın amirinden başlayarak denetime tabi tutulur.
    2. Fen İşleri Müdürü; Müdürlüğün tüm personelini her zaman gerek gördüğünde denetlemek ve ilgilileri yönlendirmek yetkisine sahiptir.                                    

     

                                                                               ALTINCI BÖLÜM

                            Çeşitli ve Son Hükümler

    Yönetmelikte yer almayan hususlar

    MADDE 15 ─

    İş bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili umumi hükümler çerçevesinde hareket edilir.

    Yürürlük

    MADDE 16 ─

    Bu yönetmelik Belediye Meclisi tarafından onaylanmasını takiben ilan edildiği tarihte yürürlüğe girer.

    Yürütme

    MADDE 17 ─

                                                    Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.       

     

     

  • Müdürlük Hakkında

  • Müdürlüğün Görevleri