T.C
VAN İLİ İPEKYOLU BELEDİYESİ
FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
MADDE 1 ─
Amaç ve Kapsam
Bu yönetmeliğin amacı, Fen İşleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektedir.Bu Yönetmelik, Fen İşleri Müdürlüğündeki personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
MADDE 2 ─
Dayanak
Fen İşleri Müdürlüğüne ait bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır.
MADDE 3 ─
Tanımlar
Bu yönetmelikte geçen;
Belediye: İpekyolu Belediyesini,
Başkan: İpekyolu Belediye Başkanını,
Başkan Yardımcısı: İlgili Belediye Başkan Yardımcısını,
Birim: Fen İşleri Müdürlüğünü,
Müdür: Fen İşleri Müdürünü,
Şef: Fen İşleri Şefini,
Personel: Fen İşleri Müdürlüğü’nde görevli personeli,
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş ve Teşkilat
MADDE 4 ─
Kuruluş
Fen İşleri Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanununun 48nci ve 22.02.2007 tarihli, 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke Ve Standartlarına Dair Yönetmelik” Hükümlerine dayanarak İpekyolu Belediye Meclisince 11.07.2014 tarih 113 sayılı kararla kurulmuştur.
MADDE 5 ─
Teşkilat
(1)Fen İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
Fen İşleri Müdürlüğü İdari Teşkilatı Müdür, Şef, Memur, Sözleşmeli Personel, Büro Personeli ve İşçilerden ( Kadrolu,Geçici, Mevsimlik) oluşur. Müdürlüğe ait Teşkilat ve Organlar Şeması aşağıdaki şekildedir.
Fen İşleri Müdürü |
TEŞKİLAT VE ORGANLAR ŞEMASI
3-İdari ve Mali İşler Şefliği |
1-Alt Yapı Şefliği |
2-Üst Yapı Şefliği |
a – Yol Bakım Onarım Bürosu |
c – Makine İkmal Bürosu |
b- Harita Bürosu |
c- Evrak Kayıt Bilgi İşlem Bürosu
|
a- Satın Alma Bürosu |
b – Aykome Bürosu |
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
MADDE 6 ─
Müdürlüğün Görevleri
a) Fen İşleri Müdürünün Görevleri:
1) İlçenin sosyal ve ekonomik gelişmesini sağlayacak yatırımlar için;
a) Müdürlüğün stratejik planları hazırlamak/hazırlatmak,
b) Stratejik planlar doğrultusunda yıllık bütçe hazırlamak/hazırlatmak,
c) Stratejik planlar ve bütçe doğrultusunda projeler hazırlamak ve/veya hazırlatmak, hazırlanan projelerin ihale ve uygulamasını sağlamak.
2) Hizmetlerin yerine getirilmesinde öncelik sırası, belediyenin mali durumu ve hizmetin ivediliğini dikkate alarak belirlemek,
3) Müdürlüğün harcama yetkilisi ve Müdürlükte çalışan personelin birinci disiplin amiri olup memur personelin başarı ve performans değerlendirmesini sağlamak,
4) Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını belirleyip, programlayarak, çalışmaların bu programlar doğrultusunda yürütülmesini sağlamak,
5) 5393 sayılı Belediye Kanununun 14. maddesinde belirtilen belediyenin görev ve sorumluluklarından ilçe belediyelerine düşen bayındırlık hizmetlerinin icrasını sağlamak,
6) Müdürlüğün görevlerini yerine getirecek her türlü malzeme, mal, araç ve personel teminini yasaların mevzuatı çerçevesinde sağlamak,
7) İlçemizdeki diğer kamu kuruluşlarına (VASKİ, VEDAŞ, TELEKOM, V.B.B, vs.) ait eksiklikleri tespit etmek, bu eksiklikleri ilgili kuruma iletmek, yapımı için takibini sağlamak,
8) İlçemizde Bayındırlık hizmeti sunan diğer kurumların (VASKİ, VEDAŞ,
TELEKOM, V.B.B, Vakıflar, vs.) yatırımları ile ilgili koordinasyonu sağlamak,
9) Müdürlük Bünyesinde görev yapan şefliklerin tüm iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini sağlamak,
10) Müdürlük emrindeki araç ve iş makinelerini sevk ve idare eder, ihtiyaç halinde araç ve iş makinesi alınması veya kiralanması hususunda gerekli çalışmaların yapılmasını sağlamak,
11) Yeterli sayı ve nitelikte personel istihdamını, personelin konularıyla ilgili eğitimini ve yetiştirilmelerini sağlayacak çalışmalar yapmak,
12) İç ve dış denetim sırasında denetçilere bilgi, belge ve kolaylık sağlamak,
13) Müdürlüğün faaliyetlerinin periyodik olarak raporlanmasını sağlar,
14) Astların performansını periyodik olarak değerlendirir, birimde moral ve motivasyonu artırıcı çalışmalar yaparak Başkanlık Makamına teklifte bulunmak.
15) Fen İşleri Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak,
16) Üst makamlarca verilecek benzeri nitelikteki diğer görevleri yerine getirmek.
MADDE 7 ─
b) Fen İşleri Müdürünün Yetkileri:
1) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen
Programlar gereğince yürütülmesi için karar verme, tedbirler alma ve uygulatma yetkisi.
2) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunma yetkisi.
3) Müdürlük ile ilgili yazışmalarda 1.derece imza yetkisi.
4) Disiplin Amiri olarak personeline, mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını verme yetkisi.
5) Müdürlüğüne bağlı kadro görevlerinin yerine getirilmesinde süreli ve ani denetlemeler yapma, rastlayacağı aksaklıkları giderme yetkisi.
6) Müdürlük emrinde görev yapan personele, ilgili yönetmelik çerçevesinde sicil raporu düzenlemek, ödül ve takdirname, yer değiştirme gibi personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı ile Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak yetkisi.
7) Sorumlu olduğu tüm görevlilerin yıllık, mazaret, hastalık, ve diğer izin kullanış zamanlarını tespit etme yetkisi.
8) Geçici süre görevde bulunamayacağı dönemlerde, müdürlüğe tayin şartlarını haiz olan personelden birini müdürlüğe vekâlet etmek üzere belirleme ve makamın onayına sunma yetkisi.
9) Birimdeki tüm görevlilerin işlevleri itibariyle görev dağılımını yapma yetkisi.
10) Müdürlüğünün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşme yetkisi.
11) Fen İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanınca verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapmak ve Yürütmekle sorumludur
MADDE 8 ─
Müdürlüğe bağlı Şeflikler ve görevleri
(1) Şef, Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı çerçevesinde kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri çerçevesinde, üst amirlerinin emirleri doğrultusunda işlerin mevzuata uygun, gecikmesiz ve eksiksiz olarak yürütülmesinde Müdürlük Makamına karşı tam yetkili ve sorumlu kişidir. Müdürlüğe bağlı şeflikler; Alt Yapı, Üat yapı, İdari ve Mali İşler Şefliği.
MADDE 9 ─
2) Alt Yapı Şefliği;
Görev ve Sorumluluklar;
a) Yol Bakım Onarım Bürosu
3) Yapım, bakım, onarım ihtiyacı olan cadde, sokak ve meydanları tespit etmek, bu
ihtiyaçlara binaen asfalt, yol, bordür, tretuar ve meydan düzenlemeleri ile ilgili
fiyat tespiti yaklaşık maliyet hazırlamak, ihale işlemleri ve ihale dosyası
hazırlamak.
4) Belediye sınırları içerisinde yürürlükteki imar planlarına uygun olarak yeni
yolların yapılmasını ve mevcut yolların onarılmasını sağlamak,
5) Her zaman ve her şartta yolların ulaşıma açık tutulmasını, bunun için ihtiyaç
duyulan malzemelerin zamanında temin edilerek kullanıcılara verilmesini
sağlamak,
6) Belediye sınırları içerisindeki yeni yapılan yolları asfaltlamak, mevcut ve bozulan asfaltların onarılması çalışmalarını yürütmek,
7) Genişletilmesi gereken yolların genişletilmesini ve tesviyelerinin yapılmasını,
mevcut yolların imar planına uygun hale getirilmesini sağlamak,
8) Stok durumu ve malzeme depolarının zamanında kontrol edilmesini sağlamak,
9) İlçedeki molozların toplanması ve döküm yerlerine naklinin yapılmasını
sağlamak,
10) İstimlâk edilmesi gereken gayrimenkullerin istimlâki ile ilgili olarak yetkili
Müdürlükle işbirliği içerisinde gerekli çalışmaların neticelendirilmesini
sağlamak,
11) Gerekli durumlarda; İlçenin diğer altyapı kurumlarına eksiklikleri tespit etmek,
eksikliklerin giderilmesi için ilgili kurumla yazışma ve görüşme yapmak,
12) Büro faaliyetlerini belirli periyotlarla rapor altına almak.
b) Aykome Bürosu
1) Altyapı kurumlarının ilçemizde yapacağı yatırımlarda, aynı sokağın tekrar
tekrar kazılmaması için koordinasyonu sağlamak.
2) Altyapı kurumlarının yatırımlarını kararlarına uygun yapılmasını sağlamak,
denetlemek, eksikliklerin tespitini yapmak, gerekiyorsa bildirip cezai işlem
uygulanmasını sağlamak,
3) Altyapı kurumlarının;
a) Çalışmaları için izin vermek,
b) Çalışma bitimine müteakip kontrol ve kabulünü yapmak,
4) Taraflarına tebliğ edilen yazılı ve sözlü müracaatları incelemek,
sonuçlandırmak,
5) Vatandaşlara ait kazıları incelemek, kontrol ve kabulünü yapmak,
6) Kurumlar ve vatandaştan gelen talepler doğrultusunda altyapı çalışmalarına
ait izni vermek.
7) Kazı izinleri ile ilgili tüm kurumlarla koordineyi sağlamak.
8) Altyapı tahrip miktarını hesaplamak.
9) Kazı izni verilen yerlerdeki çalışmaları yerinde takip etmek.
10) Kurumlar ve vatandaştan gelen talepler doğrultusunda altyapı çalışmalarına
verilen izni belgesini imzalatıp , başvuru sahibine gönderilmesi için Müdürlüğün
Evrak Kayıt ve Bilgi İşlem Bürosuna teslim etmek.
11) Müdürlüğün Evrak Kayıt ve Bilgi İşlem Bürosu haricinde kurum ve vatandaştan
gelen evrak almamak, kurum ve vatandaşa evrak teslim etmemek,evrak
göndermemek.
12) Şefin belirlemiş olduğu yol programına göre diğer kurumlar ile koordinasyonu
sağlamak
13) Müdür ve şefin talimatlarını uygulamak
14) İzinsiz kazı ve yerleri tespit etmek ve gerekli cezai işlemler yapmak
17) Çalışmalarında her türlü güvenlik ve emniyet tedbirlerini almak,
18) Müdürlükçe kendilerine bildirilen görevleri ile ilgili çalışmada bulunmak,
19) Kurumların yapmış oldukları kazılar için tahakkuk eden ödeme evraklarını zamanında takip edip ödenmesini sağlamak amacı ile Mali Hizmetler Müdürlüğüne Ebys sistemi üzerinden tahakkuk ve icmalini gösteren belge hazırlayıp göndermek, kordinasyonu sağlamak.
c) Makine İkmal Bürosu
1) İlçenin yol, bordür, tretuar, asfalt ve bina bakım ve onarımlarının kendi işçimiz,
araç-gereçlerimiz veya kiralanan araç, gereç ve iş gücü ile yapılması amacı ile
teşkil etmek.
2) Müdürlükçe kendilerine bildirilen görevleri ile ilgili çalışmada bulunmak,
3) Çalışmalarında her türlü güvenlik ve emniyet tedbirlerini almak,
4) Yaptıkları işi ve kullandıkları malzemeyi miktar, ebat, hacim v.s. günlük olarak
ayrıntılı raporla Fen İşleri Müdürüne bildirmek,
5) Kendilerine lazım olan malzemeyi depoda tükenmeden önce talepte
bulunmak,
6) Yapılan imalatların şartnamelere ve amirlerinin talimatlarına uygun yapmak,
7) Kullandıkları malzemelerin ve iş makinelerinin bakımı, korunması ve
emniyetinden sorumlu olmak,
8) Müdürlük emrinde görevli işçi hizmet satın alım personeli ile ve/veya ihale yolu
ile asfalt kaplama ve yama yapmak,
9) Bordür, tretuar yapım, bakım ve onarımını yapmak,
10) Diğer birimlere gerekli araç, gereç ve insan kaynağı desteği sağlamak,
11) Karlanma ve buzlanmaya karşı gerekli önlemleri almak, tuzlama ve kar
küreme çalışmalarını yapmak,
12) Kış aylarında karla-buzla mücadele etmek, tuzlama ile trafik akışını sağlamak,
altyapı kuruluşları ile işbirliği içinde çalışmak,
13) Belediye Meclisi kararı üzerine yapacağı anlaşmaya uygun olarak görev ve
sorumluluk alanlarına giren konularda 5393 sayılı Belediye kanunun 75.
maddesinde belirtilen diğer yapım, bakım, onarım işlerini yapmak,
14) Garaj amirliği bünyesinde olan araç ve iş makinalarını sevk ve idare eder,
gerekli görevlendirmeleri yapar, ihtiyaç halinde araç ve iş makinası alınması
veya kiralanması hususunda ilgili müdürlüğe talepte bulunur
15) Servise ait tüm makine ve Teçhizatın genel bakım onarım ve yenileme işlerinin
bizzat kontrol ve takibini yapar
16) Yeni alınması gerekli tüm makine ve teçhizatın piyasa araştırmasını yaparak
ekonomik olarak en uygun malzemeyi tedarik eder,
17) Tüm makine ve teçhizatın listesini yer ve özellik gruplarına göre tasnifini yapar
bunları belgeli cetveller haline getirerek gerekli kişilere korumaları ve bakımları
için zimmetle teslimlerini yapar
18) Eskiyen ekonomik ömrünü dolduran tüm araç ve iş makina ve teçhizatın
kayıtlardan düşülmesi ile ilgili gerekli prosedürü yerine getirir.
19) Makine ikmal ve onarım Şefliği Mühendis Tekniker veya Teknisyen olmalıdır.
20) Büro faaliyetlerini belirli periyotlarla rapor altına almak.
MADDE 10 ─
3) Üst Yapı Şefliği;
Görev ve Sorumluluklar;
binalarının ve Başkanlık tarafından karar verilen diğer yapıların yapımı, tadilat ve onarımını yapmak veya yaptırmak,
MADDE 11 ─
4) İdari ve Mali İşler Şefliği ;
a)Satın Alma Bürosu
b)Harita Bürosu
c)Evrak Kayıt Bilgi İşlem Bürosu
Görev ve Sorumluluklar;
a)Satın Alma Bürosu
1) Fen İşleri Müdürlüğü'nün yıllık bütçesini hazırlamak,
2) İhale ve doğrudan alım işlemlerinde piyasa araştırma ön hazırlık çalışmalarını yürütmek,
3) İhale işlemleri ile ilgili proje ve etüt hazırlamak, ihale işlem dosyası hazırlamak,
işlerin yönetmelik ve şartnamelere uygun yapılmasını kontrol etmek,
4) 4734 sayılı ihale kanunun ilgili maddesi doğrultusunda doğrudan temin alımlarını
gerçekleştirmek.
5) Büro faaliyetlerini belirli periyotlarla rapor altına almak
6) Gerçekleştirme görevlisi olarak muhasebe işlemlerini gerçekleştirmek,
7) Personelin maaş ve bordrosunu düzenlemek,
8) İşçilerin puantajlarını tutmak.
b) Evrak Kayıt Bilgi İşlem Bürosu
1) Müdürlüğün haberleşme, yazışma ve evrak akışı ve arşivleme işlerini
yürütmek
2) Müdürlüğe gelen şikayetleri ilgili birime aktarmak.
3) Personel hareketlerini (izin-rapor vb.) kayıt altına almak,
4) Müdürlük faaliyetlerini belirli periyotlarla rapor altına almak,
5) Personel çalışma programını hazırlamak,
6) Yıl içerisinde yürütülecek çalışmaların yatırım plan ve programının
hazırlanmasını takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,
7) Müdürün verdiği benzer nitelikteki işleri yapmak,
8) Şefliğe havale edilen yazılı ve sözlü müracaatları sonuçlandırmak,
9) Personelin özlük haklarını takip etmek gerekli yazışmalarda bulunmak,
10) Personelin izin ve rapor durumunu kaydetmek, Personel Müdürlüğü’ne
bildirmek,
11) Personelin işe geliş gidişini kontrol etmek,
12) Konusu ile ilgili tüm yazışmalarda bulunmak,
c) Harita Bürosu
1) Genişletilmesi gereken yolların genişletilmesini ve tesviyelerinin yapılmasını, mevcut yolların
imar planına uygun hale getirilmesini sağlamak,
2) Açılacak olan yolların harita işlemleri ( kot vb.) faaliyetlerin yürütülmesi,
3) Vatandaştan gelen yol açma taleplerinin yerinde incelenmesi ve imar planına uygun olarak
Açılması
4) Büro faaliyetlerini belirli periyotlarla rapor altına almak
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Hizmet ve Görevlerin İcrası, İşbirliği ve Koordinasyon
Hizmetlerin icrası
MADDE 12 ─
Fen İşleri Müdürlüğündeki hizmetlerin icrası aşağıda gösterilmiştir.
İşbirliği ve koordinasyon
MADDE 13 ─
Belediye birimleri arasında ve birim içi işbirliği ve koordinasyon:
BEŞİNCİ BÖLÜM
Denetim, Sicil ve Disiplin
MADDE 14 ─
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte yer almayan hususlar
MADDE 15 ─
İş bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili umumi hükümler çerçevesinde hareket edilir.
Yürürlük
MADDE 16 ─
Bu yönetmelik Belediye Meclisi tarafından onaylanmasını takiben ilan edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 17 ─
Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.